Просто кажете „не“

Просто кажете „не“

Как контролирате лошите мисли? Един от начините е просто да се каже „не" или „стоп". Когато неприятна мисъл нахлува в ума ви, кажете „Стой!". Когато повторно се появи — а това ще става, кажете „Спри!". Когато за пореден път се промъква — кажете пак „Спри!". Това не е борба. Това е умът ви и вие имате пълното право да контролирате що за мисъл допускате. Ако част от ума ви се е поддала на лоши мисли — особено ако сте се пристрастили към тях — може да се наложи непрекъснато да казвате „Стой!" само за да разбере умът ви, че искате да знаете какви мисли ще допусне той и дали вие ги желаете.

Не позволявайте на лошите мисли дори да дооформят изречението си. Кажете „Стой!", докато мисълта тече. Когато започва да се промъква, извикайте: „Спри!" И отново, и отново. Някои диалози, проведени наум, могат да звучат като „Спри! Постой!" и това е чудесно. Може да стигнете до положение, когато ще очаквате лошите мисли и ще предотвратите нахлуването им. Извикайте „Стоп!", преди да сте изрекли наум още първата сричка. Но не е достатъчно само да казвате наум „Стой! Стоп!". Кажете го на глас.

Колко „Стоп! Спри!" са достатъчни? Колкото е необходимо. Достатъчен е броят им, когато лошите мисли престанат да ви безпокоят.

Изгорете ги

Ако една област от вашия живот ви тревожи повече от останалите, ето една техника за намаляване господството на мислите над вас.

Вземете чист лист хартия и запишете всичко, което ви се струва „ужасно". Никой няма да прочете писаното от вас, дори и вие няма да го прочетете, така че бъдете напълно искрен. Не се безпокойте нито за граматика, нито за правопис, нито за краснопис.

Използвайте всякакви силни думи. Наистина бъдете мрачни или гневни. Прибавяйте обиди, хамалски ругатни, ропот, жалби, вулгарен, груб израз, оскърбления, клетви, цинизъм, нападки, проклятия, епитети, богохулства. Излейте всичко от себе си върху листа.

И го изгорете.

Не го препрочитайте. Не си правете копие за архива (няма значение колко красноречиво сте изразили орисията си). Просто изгорете този лист.

Докато гори, представяйте си как всички лоши мисли, които някога са ви мъчили във връзка с трудни ситуации, отиват в пламъците. Почувствайте се пречистени от огъня. Надяваме се, че не е нужно да викаме Смоки Мечката или Спарки Огненото куче да ви кажат как да вземете мерки за безопасност. Тоалетната например е добро място за този обред. Когато пламъкът наближи пръстите ви, можете безопасно да пуснете останките и да дръпнете шнура на казанчето. Ще се почувствате пречистени.

Ако изгарянето не ви действа, накъсването на листа на мънички парченца също може да ви помогне. Ако не можете да пишете, диктуването на доверен човек и после изгарянето на листа или накъсването му на парчета също върши работа. Или пък направете звукозапис на всичко, което ви тормози, а после унищожете лентата.

Чрез този процес се постигат две неща — лошите мисли се извличат и се отделят от вас. После вие ги унищожаваше. Не мислете дали тази техника ще има ефект при вас или не. Просто опитайте веднъж и ще видите.

Друг вариант е да се снабдим с пакет цигарена хартия. Всеки път, когато от вашата „зона на безпокойство" се появи лоша мисъл, запишете я върху цигарената хартия и я изгорете върху голям пепелник. Добра идея е да използвате малки пинцети или клещи — цигарените книжки изгарят твърде бързо и вие можете доста да се изгорите заради лошите си мисли.

За да не хабите много клечки кибрит, поставете свещ в пепелника. Нека пламъкът на свещта бъде светлината, чрез която вие ще премахнете тъмнината на вашето пристрастяване.

Терапия чрез предизвикване на отвращение

Понякога има области в негативното мислене, известни като ахилесова пета, които, независимо какво вършите, пораждат у вас гняв или страх, или и двете. Ние ще ги наричаме вашите проблемни зони.

Именно заради тях е време да вадите големите пушки. Ето кои са те.

Гумената лента. Да. Гумена лента. Това е първата от големите пушки. Поставете на китката си гумена лента. Убедете се, че тя стои свободно и не ограничава циркулирането на кръвта ви, но все пак прилепва плътно и няма да ви се изниже от ръката. Всеки път, когато през ума ви мине лоша мисъл от „проблемната за вас зона", дръпнете гумената лента.

Дръпнете я здраво, за да ви заболи, но не и твърде силно, та да ви остави синина. Ние търсим да породим отвращение у вас, а не да ви малтретираме. Всеки път, когато разберете, че мислите разтревожени за нещо от проблемната област, дърпайте лентата!

Да, това може да изглежда глупаво, особено ако комбинирате тази с някоя от другите техники, които описахме. Можете ли да си представите някой да ви наблюдава в момента, когато викате „Стой", придърпвате каучуковата лента върху ръката си, поставяте отметка на специалното картонче, прибавяте някоя мисъл към списъка от мисли, над които размишлявате, когато сте в „лошо настроение" (имате среща с мрачните мисли), написвате нещо върху цигарена хартийка, а после я изгаряте, използвайки пинцети? Доста смахнато, нали? Но важното е, че има резултат.

Изчерпвайте отговора. Това е втората пушка. Тя е за проблемните зони, от които като че ли "не можете да се измъкнете". Намерете известно време когато няма да ви безпокоят, поне един-два часа.

Притворете очи. Представете си, че сте заобиколени. изпълнени и защитени от чиста, бяла светлина. Знайте, че всичко, което ще се случи, е за вашето най-висше благо. А после започнете да мислите само за проблемната за вас зона. Навлезте в нея. Проектирайте най-лошия възможен сценарий; дори засилете колкото можете лошото. Вийте, викайте, плачете, треперете. Използвайте цялата си фантазия. Напишете филм на ужасите, а вие бъдете звезда в него — бедният, безпомощен герой или героиня, на когото се случват всичките най-ужасни неща.

Не позволявайте в главата ви да нахлуват други мисли. Отхвърляйте всичко възвишено, избягвайте всякаква положителна насока, всяка прилика с действителността. Запазете злото, ужаса, жестокостта. Не се разсейвайте и не навлизайте в други проблемни зони — останете в тази, с която сте започнали.

След известно време вероятно ще кажете: „Стига!" Отворете очи и вижте колко време сте прекарали в мъчителни мисли. Петнадесет минути? Половин час? Или един? Колкото и да е било, затворете очи и продължете още известно време по същия начин.

Насилете се и отново се отдайте на същите горчиви мисли. Отново преиграйте всеки въображаем жесток момент, но този път нека той бъде още по-ужасен. Не мислете за други лоши неща. Останете в първоначалната проблемна зона. Не допускайте положителни мисли. Не изоставяйте това, което вършите. Вие сте по-силни от лошата мисъл, която се опитва да ви убеди да изоставите това.

След определеното време спрете. Отново затворете очи. Представете си, че пак сте заобиколени от бяла светлина. Поемете дълбоко въздух. Отпуснете се. При тази техника на злото се противопоставя зло. Една стара поговорка гласи: „Клин клин избива." Всъщност вие засилвате лошите мисли и ги правите още по-ужасни, но всичко това за вас е така изморително, че едва ли вече ще помислите да допуснете лоши мисли за същото нещо.

По време на този процес вие също така усещате пряко резултатите от лошите мисли. Някои хора получават физически симптоми — болки, повдигане. Те виждат — понякога за пръв път — директната връзка между лошите мисли и емоционалната и физическата мъка.

Този процес не е лек, особено ако го правите както трябва. Но както при всички останали неща опитите, в които не се влага душа, дават непълни резултати. Това е един мощен процес. Той трябва да се запази за такива зони на лоши мисли, които не се повлияват от други техники.

5.0, 2 гласа
прегледи 5816

Препоръчани продукти

loading...

Подобни статии

Оплакването

Оплакването

Някои хора просто имат нюх за нередностите около дадена ситуация, но също така знаят кому и как да с...

Смехът

Смехът

Щом след време нещо е смешно, значи то е смешно и в момента Вероятно някои от най-хубавите анекдоти...